Back to life del 2 - Nytt kapitel

Allmänt / Permalink / 0
Sist jag uppdaterade mig här skrev jag om stressen att hinna fatt allt jag lagt åt sidan under lång tid och att jag skulle klara det på 3 dagar.
 
Gissa vad? JAG GJORDE DET ! Och som belöning tillbringade jag en hel vecka med min lilla Pytte. En vecka som innebar shopping bakning och att få somna tillsammans om kvällarna. Fredagen förgylldes när William kom, äntligen var alla samlade igen. Jag och mina fantastiska barn. Jag ser hur dom är glada när dom kommer och hur dom inte riktigt vet hur dom ska vara. Överspelta till max vilket resulterar i syskonbråk när alla vill ha 100 % uppmärksamhet. 
ibland känner man att man inte riktigt räcker till och eftersom dom är i så olika åldrar får man försöka hitta på saker som gör att alla kan vara med.
 
Vi åkte till borgholms badhus på lördagen och badade. Jag frös konstant och utnyttjade endast bubbelpoolen men barnen åkte både vattenruschbana (hur stavas det egentligen?) och hoppade trampolin. Lilla pytte slängde bikinin vid ett tillfälle och tyckte man kunde bada naken.
En helt klart fantastisk helg med alla om än lite för kort, tiden är alldeles för kort och jag saknar dom massor när dom inte är här.
 
Igår så tog jag tag i livet igen....... under två års tid har jag gått upp 12 äckliga kilo, japp jag har ätit till mig vartenda gram själv utan tvång och pga utmattningen är det väl synd att säga att jag varit särkilt aktiv på att röra mig. Mina favvo jeans ligger i garderoben och skrattar åt mig hånfullt och jag har hotat dom flera gånger att klippa sönder dom om dom inte lägger av! 
Men vad hjälper det, jag har ju fortfarande 12 äckliga kilo för mycket och dom där favvo jeansen har fler kompis byxor än vad jag har för många kilo.
Så igår med lite inspiration och motivation från min vän Tina hoppade jag i joggingskorna och träningsbyxorna och gav mig ut på promenad i 5 km. Efter första koppen kaffe i morse så i joggingskorna igen och tog denna gången 6 km, så skönt och koppla i lurarna och prata skit med en vän samtidigt som man går. Min fot gör sina protester genom att svullna upp och lägga sig som en fin volang över ankelstrumpan.
skam den som ger sig .........

Liknande inlägg

Till top