#metoo

Allmänt, Tänkvärt / Permalink / 1

Vaknade redan vid 03:30 och eftersom man inte kan göra så mycket vid den här tiden så tänkte jag uppmärksamma hashtaggen metoo.


En tagg som idag sprider sig som en löpeld i våra sociala medier för att visa att sexuella trakasserier mm inte är ok och där är många som varit tysta om sina erfarenheter i det man varit med om.

Min historia är från 2012 närjag var på en polen kryssning med jobbet....

Vi hade hur roligt som helst den här kvällen, goda drinkar, skratt och man pratar i mun på varandra nästan hela tiden. Vi sitter på båtens discotek och musiken är hög.
Efter en stund dyker en servitris upp med en champagne och glas.
Vi säger direkt vi har inte beställt något.
- det är från männen därborta i baren svarar hon.

Vi skrattar åt situationen, den är ju så klyschig! Men följande som händer är att fler champagneflaskor kommer till vårt bord och vi börjar att bjuda vidare på borden sidan om.

Natten börjar bli morgon när det är dags för mig och min hyttkompis att gå och lägga oss.

När vi går mot hytten märker vi att en av männen som köpte champagne förföljer oss.
Vi blir förföljda Linda väser min vän bakom mig 
-ta det lugnt säger jag , vi är snart vi hytten.

Han ökar takten för att hinna ifatt oss jag får upp kortet ur handväskan 
Givetvis krånglar det när jag ska öppna och nu säger min vän 
- han slickar mig i nacken
Samtidigt får jag upp dörren puttar in min vän när den äckliga mannen får tag om mig bakifrån och tafsar mig på brösten. Jag börjar armbåga han i huvudet tills han släpper och puttar på han innan jag snabbt tar mig in i hytten och stänger dörren.

Den här historien slutade okej men jag vet att det finns andra historier där det inte gjort det! 

Kan säga att vi besökte inte något disco på hemresan .......det kändes inte så.lockande längre

#1 - - Hanna Karlsson:

Usch så hemskt och respektlöst!

Svar: Ja verkligen. Det var vidrigt Har inte åkt kryssning sen dess
Halle

Liknande inlägg

Till top