Tankebanor ....att våga förändra det man inte är nöjd med

Ekonomista / livet är kort njut livsnjutning frihet, planering, fokus, dåliga ursäkter, starta eget, våga blondinbella charlie söderberg / Permalink / 0
För drygt två år sedan var jag på en föreläsning med Charlie Söderberg och han sa något som fick mig att få en sån där käftsmäll som man behöver då och då................ Han sa : vågar du göra de som 95% andra inte vågar ? Och hitta dom saker att göra som du tjänar pengar på när du sover. Dom här två grejerna har etsat sig fast i min hjärna, det har skapat en kreativ lek hos mig och samtidigt fått mig att under dessa två år att ta större steg utanför den bekväma boxen och utmana mig själv. Jag menar vi går i skolan, växer upp, skaffar jobb, hus, barn, volvo och ibland en hund. Vad händer sen ? Jag dör av tristess utav dom här tankarna. Det passar säkert någon och det är helt okej. Vill verkligen förtydliga att detta är okej för vi behöver olika människor med olika intressen och levnadssätt för att få en blandad befolkning. Det vore dessutom jättetråkigt om alla tänkte likadant.......nu glider jag ifrån ämnet märker jag HHHRRRRMMM Jag vill ha mer i livet än den som finns inom normalramen för hur vi ska leva. Jag är en fri människa som älskar att tänka och göra. Därför rör det mig sällan vad andra tänker och tycker. Men för två år sen började en ny tanke, nämligen att våga. För om jag nu drömmer om något som jag vill ha! Då ligger det i mitt intresse att se till att det blir verklighet. Du kan inte drömma något och tro att det kommer till dig en julafton i framtiden. Dina drömmars uppfyllelse är en kraftfull handling av ditt egna agerande. Så drömmer man och hoppla kom ett hinder och ytterligare ett hinder, sen la man drömmen på hyllan och hoppades att den skulle komma till en igen. Varför gör vi människor så? vad är det som tvunget måste ha hinder ? Klart det finns hinder i allt vi gör men det behöver inte bli din rädsla. det kan finnas alternativ som kan lösa ditt hinder. Man bör därför se varje hinder som en debatt. Du har en idé din hjärna skapar hinder börja diskutera med dig själv skriv ner det som är hinder samtidigt som du skriver ner vad du får om du löser hinderna? Är det värt det ? Om svaret e ja, be din hjärna vara tyst och sluta bli rädd. Agera Varje dag funderar jag över mina intressen, vilka kan jag tjäna pengar på ? sen undersöker jag för att agera. Läste för en tid sedan Isabella Lövengrips och Pinguis bok Economista. Där finns så superbra tips och vägledning för att komma igång med förändringar om du inte är nöjd med det du har idag. Tänk du har ett liv, låt det bli ett bra liv . När du sitter där på ålderns höst se till att du levt och gjort det mesta utav dina möjligheter och ideér. Och låt för guds skull låt aldrig någon säga att du inte kan! För alla kan, om man vill. Så vad kan du göra idag som förändrar din morgondag?

Liknande inlägg

Till top