En tid att samla tankar

Allmänt / Permalink / 0

Varför är det så att när solens strålar kommer fram försvinner alla bekymmer. Man trycker undan och känner att de där kan man ta tillvara på sen en regnig dag.


Samtidigt så rusar vår känslorna genom kroppen och man vill så mycket. Man är som en idé spruta. 
Jag har så mycket bra idéer och viljor som dundrar fram och de är en kamp att hålla tillbaka. För jag ska tänka på utmattningen. Ett övertramp mot stress innebär sängläge för tröttheten kramar livet ur en som en blöt disktrasa.

 Jag hörde på nyheterna idag om människor som varit sjuka eller haft komplikationer i 10 år. Jag blir så vansinnigt stressad av de. Ska jag vara en zombie i flera år? Ska de förbli en kamp att gå upp på morgon alltid? Ska jag aldrig mer kunna göra 15 saker samtidigt? Att jag skriver så är för att en gång i tiden gav de mig energi och adrenalin  kickar. Medans idag kan barnens ljud när de leker bilar eller lyssnar på musik göra att jag tappar minnet, ge mig yrselanfall. De här händer jämt när jag hamnar i stressade situationer.
Men ! Jag har lärt mig något, jag drar mig undan och är för mig själv en liten stund 《---låter som en dålig reklam för Norrlands guld .
Då laddar jag batterierna och orkar vara med i vardagen en stund 
Just nu befinner jag mig bortom alla människor, bilar och ljud där jag kan vara för mig själv en stund.

Liknande inlägg

Till top