Två veckor kvar ......

Allmänt / Permalink / 0

Om två veckor ska hemmet vara rensat med det jag och barnen inte ville eller kan lämna.


Jag är ingen samlare men shit vad sentimental man blir när man börjar gå i genom barnens saker. Allt från första nallen (som för övrigt måste följa med) till dikter och berättelser de gjort i skolan. 

Eftersom Isabelle och wendela flytt hemmet för att slippa packa har jag sett hur dom omsorgsfullt lagt undan foto, brev och annat som har stor betydelse för dem.

Jag har lipat en tår eller två åt sakerna jag tittat på som väcker minnen och känslor till liv.
Varför just nu? Vi har ju flyttat förut men för första gången känns det som att man ska vidare på ett helt annat sätt och man stänger dörren till det förflutna. 

Om en månad går dom i ny skola med nya kamrater. Allt kommer vara nytt så även för mig.

Närheten till allt kommer nog att vara det som blir den största förändringen. Men åh andra sidan kan det vara bra att den här latmajan bör så långt i från latteserverande ställen och snabbmat.
Fan vilken avgiftning för kroppen !!! 

Nåja åter till flyttkartongerna ........

Liknande inlägg

Till top