Good bye old life! Hello New life

Familjen / Permalink / 0

I flera år eller faktiskt under hela mitt vuxna liv har jag beundrat människor som vågat utforska, resa och bosätta sig på nya platser. Jag har nästan känt ett sting av avundsjuka 


Drömt och funderat men aldrig tagit steget.

Under det senaste året eller två har många händelser haft en negativ inverkan på mig. Att ständigt hjälpa, flexa, fixa och dona för att ändra ska ha det bra.
Jag har många gånger hört från en vän: LÄGG AV MED DET DÄR ! DU KAN INTE HJÄLPA ALLA SÅ LÄR DIG SÄGA NEJ!
I min värld har man gett för att visa omtanke men har oxå allt för många gånger sett att det inte går i retur.

För ett par veckor sedan satt jag och min stora dotter i ett djupt samtal när hon säger: 
Mamma, jag behöver en stor förändring! Jag vill inte tillbaka till det gamla och jag sätter aldrig min fot på skolan igen!
Inom mig hann jag bara tänka, vi behöver en stor förändring allihop.

Plötsligt vaknade den gamla drömmen/ tanken i mig som legat och grott ständigt närvarande i mig.

Telefonen gick varm till barnens pappor med frågan hur vi skulle genomföra vår förändring? Vem ska vara halv mamma respektive halv pappa?

I dessa samtal ser man verkligen kärleken till sina barn, tårar som rinner men samtidigt respekt  och förståelse för alla parter.
Allt måste fungera, det får inte finnas oklarheter någonstans.

I dessa diskussioner har jag fått till mig hur många vi är som vill alla barnens bästa.
Barnen är lyckligt lottade med sina pappor och nya respektive som ser barnen som sina egna.
Man kan se det som ett misslyckande att vi gått skilda vägar i de två förhållandena det berör men jag skulle vilja påstå att vi istället lyckades.
Istället för att gå varandra på nerverna har vi idag ett gemensamt mål! Nämligen att komplettera varandra och ge barnen det bästa av två världar. De stora flickornas pappa har idag en ny familj, en extra mamma och syskon. Ytterligare en famn att söka värme och trygghet ifrån och jag får ytterligare en att dela vardagen med.

Och någon gång i framtiden kommer jag och min ex make att träffa någon igen när vi är redo.
Min högsta önskan då är att vi oxå kan få det bästa ur båda världar.

Men först ska vi börja om någon annanstans med nytt hem, nya vänner, ny skola och nya rutiner.
Om ca 4 veckor säger vi Good bye old life and hello New life när vi kommer bosätta oss på Öland .
Vi lämnar Skåne men hoppas att Skåne tar sig till oss ibland  för en weekend eller så.

Kram

Liknande inlägg

Till top