livets läxa knackar på dörren .......

Allmänt / Permalink / 0
Så är det .......
"knack knack"
- vem där ? 
- De e jag ditt fokus som vill ha plats i ditt liv igen ? 
-Skjut mig !!!
 
 
Jag har lagt så mycket fokus de sista månaderna på familjen att jag fullständigt glömt/ förträngt många viktiga bitar i arbetet. Nu sitter jag här och knappar in siffror så fingrarna blöder och med program där abenomangstiden gått ut. 
 
Låter inte så farligt men när jag måste börja gå in och ändra SNI koder och internet hackar så tar det lite längre tid än vad jag har tålamod till. Tack och lov att jag sitter här ensam på mitt kontor som liknar en dålig version av tjernobil för tillfället och humöret påminner om ett vaket vulkanutbrott.
 
Jag har fördelen att arbeta var som helst allt jag behöver är min dator och en internetuppkoppling. Det är just här som jag min stress och mitt humör krockar lite grann. Jag har inte fått mitt internet överflyttat än de ta ju sin lilla tid att trycka på kanapparna( ja telia jag är ironisk nu! ) så jag får dela internetet över telefonen och var gång den ringer så bryts uppkopplingen. När sedan 19 av 20 samtal är ett jävla upprepande om vad som händer och görs ja då sprutar jag lava och öland kommer snart vara Island 2,0.
 
Tyvärr har jag så tråkig humor att jag då måste blogga sarkastiskt och ironisk för jag vet att 19 av 20 samtal kommer att läsa detta!
Men även en paus att andas ut göra om och göra rätt ............
 
Dessutom har jag lovat barnen pulled chicken ikväll, har man inte att göra så kan man skaffa sig lite att göra. Fast långkok var kanske ett bra alternativ ? 
 
På fredag ska jag vara ifatt med allt jag skjutit upp lagt åt sidan det senaste halvåret. Kan man jobba fram 6 månader på 3 dagar ? 
Tar det som en utmaning och uppdateringarna får vänta ett tag för er kära läsare ......

Liknande inlägg

Till top