Funderingar om framtiden, dåtiden och varför jag inte hittat knappen så jag kan köra med händer och inte fötter tidigare...

Allmänt / #psykiskohälsa #utmattningsdepression #jaglederminegenväg / Permalink / 0

Bolagsstämma, avräkningsnoter och köperkontrakt stod på schemat lite hastigt och lustigt.....

Det innebar oxå en 8 timmars lång bilresa. När man sitter där och sjunger lite för sig själv för att koppla bort smärtan i det där förbannade benet så hittar jag plötsligt lite knappar att trycka på som jag inte provat. Ha det visade sig att jaäg kunde gasa och bromsa på ratten! Inte bara sån där inga farthållare eller vad det heter....bilresan blev genast roligare.

Efter ett tag började dock tankarna snurra på tiden som varit, allt som hänt framsteg, bakslag och förändringar. Andra människors tankar, tycke och goda råd.......

Mitt sätt att vara, bemöta och behandla min omgivning. Det som har varit har varit och under det senaste halvåret har jag nystat upp knutar och lagt livetspusselbitar åt andra. 

Jag insåg att sista pusselbiten är lagd och det enda pusslet som finns kvar är mitt eget.

Vart vill jag nu? Om jag hade kapaciteten att hjälpa min dotter att få livsgnistan tillbaka och tro mig, ibland ville jag både ge upp och slita mitt hår. Ruska tag i någon och gnälla₩: varför just jag ? Varför hon ? Men ändå fortsatte jag.

Nu är det min ryggsäck kvar, ska jag ta tag i det som ligger där och gror eller jag ska bara ställa ner den och gå vidare? 

Jag vill en massa saker och jag har redan en massa att göra men varför är man inte nöjd ? Varför vill man mer? 

Är det överhuvudtaget någon mer på denna jord som haft dessa tankar? Dela dom med mig ? Vad gjorde du?

Eller är slutsatsen att 8 timmars bilresa är inte bra för någon ? Det blir för många tankar ... .

Nu är det dags att krama kudden......

Liknande inlägg

Till top