Facebook status vs verkligheten

Familjen / Permalink / 0

Facebook statusen lyder:

Haft en underbar dag med barnen på bödastrand varit på glassgården och grillat!

Verkligheten lyder: 

Vi var på stranden och de var mysigt tills en viss treåring kastade blöt sand på sin mamma och de två större hade kraftmätning och bråkade var femte minut. 
När den svindyra lunchen hamna i sanden, var jag nära tårarna första gången.

Efter ett par timmar gav jag upp och plockade ihop oss... .

Nytt försök vi åker och shoppar, det gick väl så där när pytte är den enda som hörs i butiken då hon skriker från ena änden : mamma, kan jag få den här ?
Jag står i andra änden ler lite och försöker för en stund låtsas att hon inte min.
Ni som har 3 åringar vet att den metoden är ju den värsta eftsom dom fortsätter vråla tills dom får svar.

Vidare till glassgården i källan/källna. Barnen får syn på hopoborgarna och Pooofff så är dom borta 
Förlåt jag leta inte efter er utan tog ett bord, utmattad och nöjd över att ingen övade gospel på ordet mamma för en stund 

218 kr för 3 glassar är för övrigt som hittat! Kommer gå hit varje dag ! Speciellt efter som glassen mest stod som prydnad och smälte!

Nåja eftermiddagen var nåd och det var dags att handla middagsmat. In på Ica och här är nog barnen trötta på sig själva och på varandra(Jag var trött redan vid lunchtid)

Behöver jag säga att barnen blev djävulensavkomma ??? 
Pratade konstant och sprang rundor i affären! Jag fick nästan lust att sätta korgen och gå till kassan för att fråga om dom hade öppet köp på barnen då det tydligen var nån defekt på stackarna.

Väl hemma tar jag och kokar kaffe och häller första koppen i knäet, grillar och pytte provar sätta foten på locket till grillen  som är hövligt varm.
......

Jag behöver inte fortsätta men vi har haft en underbar dag .......men verkligheten är att i mellanår har det varit skitjobbigt!!!!

Imorgon är en ny fantastisk dag........

Liknande inlägg

Till top