En hälsoresa men inte en smal sådan och en ny förälskelse

Familjen / #öland #HappiChallenge #ensamärstark #mittjobbsommamma #familjenförst / Permalink / 0

Igår skulle vi varit i Borgholm och gottat oss, men när nyheterna bombaderade med sina uppdateringar om den fruktansvärda lastbils historien i stockholm då tappade vi lusten att ut och roa oss.


Istället stannade vi i stugan och grillade. Barnen hade många frågor och teorier som avlöste varandra i ett. Jag hade en enda fråga: vad är det för värld mina barn ska växa upp i ? 

Den oron gör en galen. 
Jag beklagar till alla drabbade som mist sina kära och nära. Att ni som blev skadade återhämtar er fullt ut och alla ni som bevittnade detta dåd inte hålls vakna om nätterna utan ändå kan sova tryggt.

Jag hade svårt att somna igår så imorse bestämde jag och tjejerna oss för att åka till borgholm direkt och äta frukost. Och här fann jag kärleken och blev tok förälskad! 

Jag pratar om Öland! Du har nu en särskild plats i mitt hjärta. Detta cafe med gulligaste skämtsamma personalen och skojjiga stammisar som pratade med en som man känt varandra i 100 år ! Underbart.

Det är en hälsoresa för oss alla 3. Vi tänker på tiden som gått och på framtiden. Vi unnar oss att sitta ute och gå på promanader med Frasse. Det är.väl det nyttigaste. I övrigt äter vi glass, godis, bakelser och snacks utan stopp. Man skulle kunna tro att vi aldrig fått sötsaker förut. Men vad gör det en kort period i livet.

Lite bilder från dagen. 

Nu ska jag ta siesta likt syderupeerna innan det blir traditionell taco kväll och lördagsmys med yatzy

Måtte mamman vinna

Liknande inlägg

Till top