En efterlängtad långweekend

Familjen / Permalink / 0

Dagen D är här! 

Bilen ska packas med godsaker, kläder, spel osv.

Jag och mina två äldsta flickor ska till Öland. Tiden kan imte springa fort nog nu.

Jag minns alla resor jag gjort med min pappa. Så roligt vi haft och de är dessa minnen som jag håller lite extra varmt i hjärtat. Och nu får jag möjligheten att skapa samma minnen med mina barn och jag hoppas vi kan få samma relation som jag och pappsen hade.

I minnes banken dyker en spanien resa vi gjorde upp.
Pappa var extremt flyrädd så vi åkte buss. I hela 26-30 timmar innan man var framme, man laddade sitt handbagage med batterier, freestyle och sina bästa mixband !
Frammåt kvällen på bussen så slöt pappa ihop med ett annat gäng i 20-årsåldern och festade lite. De spelade härliga sommarlåtar från 80-talet på sin bandspelare som de hade med, sjöng och hade hur trevligt som helst. Jag satt på min plats läste en bok och njöt av att stundtals titta bort mot pappa och 20- åringarna.
Pappa var en sån där människa man lätt fick kontakt med och som var väldigt lätt att tycka om.....tills jag känner att pinsamheten åker jojo genom mi  15 åriga kropp och jag dör skamdöden när pappa fått nån öl för mycket och ska stämma in i bandspelaren när den spelar efter plugget!  Han kan inte texten och tondöv som en kåt marskatt! Men refrängen kunde han och då tog han i så, ja va ska jag säga har ni hört en gris skrika? Jag behöver inte säga mer. Jag dog och låtsades att jag inte kände han dom resterande timmarna på bussen. Ja inte för att någon gick på det där men det kändes bättre för mig där och då. Så gick tiden och den här historien växte till liv så fort vi hade träffar med diverse människor som funnits i våra liv och vi började prata musik .
Då kunde jag säga men du pappa : efter plugget e ju en bra låt och du är ju grym på texten, kan du inte sjunga lite för oss ....
Men hankatten/ grisen hade tack och lov lämnat scenen för länge sen 


Nu blir det packning och städ 
Sen ger jag mig av med mina flickor .....

#HappiChallenge

Liknande inlägg

Till top