Pms och en helt jävla vanlig söndag

Familjen / Permalink / 0
Jag HATAR söndagar, retligt hör jag i huvudet på mig själv och på 7 dagen vilade man............ i helvete heller tänker ett annat alter ego !!!! Söndagar i den här familjen går ut på att driva varandra till maximalt nervsamanbrott ( för att överdriva en smula )
 
Isabelle skulle ju ta bussen till stan för att möta upp mormor och vi kollade ju busstids tabellen 4 gånger så att hon skulle vara säker på att bussen verkligen gick kl 11. Envist skulle hon gå till bussen halv för att vara säker på att hon inte missa den. Jag sa flera gånger det tar tre min att gå till bussen du kommer bara att få stå och vänta jätte länge men när falsett rösten träder in vet man att det är bara att lta henne göra som hon själv vill. de kanske inte hjälper att jag skrattar åt henne när hon blir så där eller ja jag vet inte .......
 
Lilla syster Wendela hoppade av som sällskap med ursäkten jag följer inte med om hon ska va så där, hon e sån varenda dag vi går till bussen annars. 5 min efter Isabelle gått ringer hon mig och deklarerar högt och tydligt att nu hade hon minsann missat bussen och nu skulle hon missa mormor än en gång gör jag fel och börjar skratta när jag säger ja du missa bussen som gick 10:32 men du ska ju inte med den som går förrän 11.
- meeeeeeeeen maaammmaa, nu kommer jag hem så får du köra mig till stationen. Helt seriöst tror tösen att jag sätter mig i bilen och kör henne till stationen i ängelholm för att hon ska åka buss med mormor tillbaka !!!!! Vad gjorde jag för fel här ?Hur kan hon bara tro att jag kör, bara så där? Enligt min mamma curlar jag för mycket vilket får mig till att vilja skrika: meeeen maaaammmaaa, men va hjälper de ? de hjälpte inte någon gång mellan 81-92 när man utövade det en 15-20 gånger per dag. 
 
Så när Isabelle kommer hem igen är jag i full färd med att försöka sno två min till mig själv för att kunna klä mig någorlunda anständigt, då börjar tjatet: får vi sitta vid datorn 
-nope fint väder! gå ut skriker jag från badrummet, jag skulle kunna köra tuperingskammen rätt i halspulsådern på mig själv, jag skulle inte svarat alls för jag vet ju att nu kommer dom att komma in på toaletten !!!! Har jag låst ? Nä FAN !!! OCH DÄR RYCKS DÖRREN UPP OCH JAG SER I ÖGONEN ATT DE TÄNKER ÖVERTALA MIG MED TORTYR !!!
 
Får vi datorn får vi datorn får vi datorn,
GÅÅÅÅ UUUUUT
VI SLUTAR OM VI FÅR DATORN MAMMA ?
ohhhh nääääää 
Då säger Wendela, isabelle ta mi telefon så kan du spela momio på den. Isabelle blir glad och lämnar
tortyrkammaren och wendela tittar på mig med sin slugaste blick, slickar sig lite om munnen som ett hungrigt lejon innan hon utbrister : ser du vad snäll jag var 
mmm de va du säger jag 
- Då kan jag få ha datorn nu mamma 
*Fan jag e fast*
ta datorn då en liten stund.
 
Hatar det är med elektroniksaker, de har blivit barnens vardag, vad hände med dunkgömme utomhus picknik och bygga lådebilar. Barn har ju ingen fantasi själva längre.
 
Dagen har fortsatt i samma tempo för det dröjer ju inte länge förrrän Lillebror inser att de sitter vid datorn och han oxå börjar tjata så fram med äggklockssystemet, 10 min var sen byte. Ja i två timmars tid.
 
Mellan äggklockssystemet springer man som en galning för att plocka ner pytte vilding från formligen allt bord, lampor, stolar, trappor ( vi har grind, funkar så där faktiskt) 
 17:00 high fivar jag mig själv när jag inser att där e 1 timmes energi kvar på din lilla pyttesyrken...... Lycka 60 min innan natti natt.
De sista 30 min roade vi oss med att spola och lyssna hur roligt det låter på toaletten, japp detta är oxå en form av lek , och den innehåller i allafall ingen dator eller ipad skit, dpck vet jag inte om jag blir lika lycklig när vatten räkningen kommer.
 
 
Imorgon är det jag som står likt en film på 50-talet och vinkar av barnen när de ger sig i väg till skolan och dagis 
Kärlek de e måndag morgon , där vi vilar öronen från barnens tjat en hel helg.
 
Dagens fråga är : Hur gör andra med dator/platta och surfa på mobil ? är det fritt fram eller begränsad tid ?
 
 
veckoplanering , kaffe (ev vin) och njutning av tystnaden, kanske en stumfilm (mest bara för att talet inte ska irritera mig, jag har förmodligen en släng av pms)
 
pöss

Liknande inlägg

Till top