Måndag morgon - dont forget to be awsome!

Familjen / Permalink / 1
Står du i vägen för mig på morgonen finns risken att jag kör över dig!

På morgon skall allting klaffa perfekt, varje tidpunkt är noga uträknad (inklusive samtalet till mamma där jag gnäller över en stressig morgon).
Jag lider av dåligt morgonhumör deluxe, jag gråter dock inte längre hysteriskt för att man tilltalar mig!
MEEEEN låt det gå till på rätt sätt , ja mitt sätt då.
Jag ber maken i huset göra havregrynsgröt a la barnens val så jag hinner sno lite egentid för en dusch!
Väl ute ur duschen knappt torr och i full färd med att springa fram samtidigt som jag försöker ta på mig byxorna ser mitt Öga att de står ingen jävla havregrynsgröt klar, de har fått någon jävla microvariant gröt med jordgubbsbitar i! JORDGUBBSBITAR? DOM ÄTER INTE SAKER MED JORDGUBBSBITAR OCH DEN ENDE SOM GÖR DET ÄTER INTE GRÖT! Nu pumpar blodet i tinningen så de ser ut som jag håller en jävla rock konsert i ansiktet.
Hur kan man MISSA denna detalj om barn som man levt med hela deras liv ?
Halv naken serverar jag barnen ny frukost och så här i efterhand undrar jag om min nakenhet ens bidrog till ökad aptit?
Klädde mig sedan snabbt och flydde till tvästugan där tvättmaskinen fick sig en omgång för att mitt humör inte skulle gå ut över makens kaffe drickande och facebookande med noll koll på vad som sker runt omkring!

Efter alla åkt och jag kommit till jobb, drar jag en djup säck och lyssnar till ljudet av kaffe kokaren. I LÖV THAT SOUND!

dags och kavla upp armarna och jobba lite i eftermiddag kör vi två × utvecklingssamtal suck
#1 - - Anonym:

DET ÄR INTE LÄTT MED HUMÖRET DET HJÄLPER INTE ALLTID ATT PRATA MED MAMMA IBLAND ÄR JAG OCKSÅ I SKOTTGLUGGEN MEN DÅ FLYGER FAN I LUFTEN HOTAR MED ATT GÅ I PENSION BÅDE FRÅN JOBB OCH HENNE.

Svar: Haha vi borde bilda klubb, och tillverka och ta patent på lugnande morgonhumörspiller Ha en fantastisk dag
Halle

Liknande inlägg

Till top