Från flyttkartonger till vanligt hat

Allmänt / Permalink / 0
Idag är jag tröttare än gamla Agda som som precis fått tarmen tömd efter fjorton dagars förstoppning. Kroppen känns som en hård utekväll på krogen och huvudet mår på ett ungefär likadant. Lite taskigt att man blev snuvad på själva fyllan.
Har haft Isabelle hemma idag för hon haft ont i magen, ringde och fick en tid till henne då detta är ett återkommande problem.Det var nog inte så många före oss eftersom vi fick tid den 1 April !!! Bättre sent än aldrig får man väl säga.
 
Eftersom det blev hemma dag idag kunde man lika gärna passa på att fylla kyl och frys. Och nu vill jag bara påpeka till er som tillverkar papperskassar att SKAFFA BÄTTRE MATERIAL, jag talar nog för mig och alla familjen annorlunda där ute!!!! Jag fick be personalen om lådor till maten ( läs min man gjorde för jag komenderade bara) för att påsarna bara gick sönder en efter en. Så ungefär 4 flyttkartonger mat och en Ica kass mediciner senare var vi på väg hem ........ här får jag ångest och dör en smula........
 
Det finns för det första inget så tråkigt som att handla mat , förutom att handla mat  MED 4 barn. Men när man kommer hem och allt ska fördelas och packas upp OCH in, man avlider! Och avlider man inte självmant så blir man självmordsbenägen dessa stunder. Min man har lagt till ett sjysst system här, han måååååsteee på toaletten så fort kassarna (numera flyttkartonger) kommit in i huset. Jag köpte detta ett tag men jag har nog fattat att han bara smiter undan och de gör man icke ostraffat här. Så numera packar jag in allt snabbt som fan och när han kommer ut säger jag 
- oh va bra då kan du ta det sista 
Det där sista är alla monsterjättebigpack förpackningar med massa kött, och de e bara det tråkigaste av allt.
 
*yyyyeeea I´m the winner*
 
Andra mindre roliga uppdrag är barn kalas, vi har ju  nånna st om året oktober, november, januari, februari och där i mellan va julen. Nu har jag dragit ut på det sista men de måste bli av. Så då frågar man Wendela, vad vill du ha för kalas och det kan låta något i stil med 
Jag vill ha pyjamas party och inga syskon får vara med 
jag vill Hyra restaurang och där ska va sånna och passa upp oss 
Jag vill ha ett riktigt disco 
Ja som ni förstår så arbetar ju jag med att skita ut pengar och att göra av med 3 barn så ungen får huset för sig själv. Inga problem Jag lärde mig utav Frans i Tyskland att det är hlet okej att låsa in människor i källarn en stund .
Slutligen blev det att hyra in ett gäng ungar på Laxen Hälso SPA i Ängelholm ( den enkla biten är ju att boka något ) men sen ska det klippas och klistras och det ska vara lullull och hjärtan, här dööör jag en smula. Jag är inte bra på sånt här (läs jag har inget tålamod och mina barn blir faktiskt rädda för mig) 
 
Men det gick bra, dom blev fina korten till inbjudan och jag höll mig lugn, fram tills wendela ska ta lite glädjeskutt och plötsligt flyger fram likt ett bowlingklot med mig sikte som kägla!!!  De va bara och skrapa upp ungen från kullesrstenen och sätta sig i bilen då armbågen på en sekund blev större än vad Wendela själv är.
Lite kläm och känn på akuten och en och en annan inre fototagning kunde man konstatera att armen var ordentligt stukad. Tack och lov för mjuka barn.
Middag i hundranittio eftersom minstingen haft vaken natt, så natti redan 17:30  och jag ska väl vara glad om jag e vaken fram till bollibompa slutar.
 
 Slutligen när mannen var och hämtade William på dagis så hade pågen lättat sitt hjärta. Jag citera konversationen med fröken.
- Mamma säger att jag är svartsjuk på Pytte 
Jaha säger fröken, är du det då ?
- Nä de e jag ju INTE  det är bara vanligt hat jag känner !!!!
 
Jahapp, med det sagt och uträtt, ha de gött 
 
pöss
 
 

Liknande inlägg

Till top