The law of attraction ..... finns den eller bara en myt som man tjänar pengar på?

Allmänt, Tänkvärt / Permalink / 0
Rubriken lyser av cyniskt tänkande, och just cyniskt tänkande har under många år präglat mitt sätt att leva. Mitt sätt att se på saker. Har sällan tagit något för vad det är utan att lite tillbaka draget tittat synat varje människa, handling osv. Ett ganska tråkigt liv blir det utav det, man kan nog inte riktigt känna glädje, det skapar snarare oro för vem du är, du börjar mäta din insida med någon annans utsida och den kampen kan ALDRIG bli rättvis. Du vet inte vilkar tankar en annan människa har, du kan bara dina egna.
 
Jag har läst många böcker om the law of attraction men jag har nog aldrig riktigt tagit det till mig men bestämde mig för att exprementera med det för att se vad som hände.
Jag bestämde mig för att istället granska den människa som stod framför mig ge henne något, allt ifrån ett leende till att hålla upp en dörr. Den största och svåraste av dom alla ge en människa en ärligt menad komplimang.
 
Vilken förändring det skapat! Kanske mest hos mig själv men jag vill någonstans tro att jag förändrat något hos andra med. Kanske möjligheten att våga lite mer, le lite oftare och må bra med sig själva.
Hos mig får de mig att känna glädje - som att se världen genom ett par rosafärgade glasögon.
Jag känner enorm tacksamhet för de människor jag har i mitt liv som varenda en utav dom tillfredställer en liten del var i mig.
Tacksam för mitt jobb som ger mig enorm glädje och inspiration, som ger mig möjligheten att utmanas så fort jag önskar. Alla mina fina kollegor som finns där skänker så mycket energi.
 
Visst är livet inte enbart ett lyckorus men att försöka hitta nåt gott i allt kan göra varadagen lite lättare, lite rikare och framförallt mer glädje.
 
Tänk allt börja med ett tack, ett ord väldigt litet som vi ibland använder bara spontant för att vi är lärda att göra det inte för att du menar de du säger.
 
Om du som läser bestämmer dig för att prova så 
Tack för att jag fick inspirera någon annan 
 
 
 

Liknande inlägg

Till top