Vårkänslor och nyförälskelse

Familjen / Permalink / 0
Sitter i köket och känner hur kaffedoften sprider sig i lägenheten, ute skiner solen och alla träd och buskar exploderar för att sakta men säkert komma ut i full blom. Det är så härligt vårkänslorna bubblar i magen och man känner det som en nyförälskelse som sprider sig i kroppen, livet är just här och nu helt underbart.
 
Det kliar i fingrarna, jag vill vara kreativ. Bygga saker fixa i trädgård men just nu har jag inget att varken bygga eller en trädgård att fixa i däremot en liten stenlagd altan. Blir lite sugen på att skapa en förändring i det jag vill Ha en trädgård, större plats det känns som att det får bli ett nytt mål i mitt liv.... va säger man dröm stort och jobba dig emot det.
 
Idag är det tisdag och tisdag innebär sen kväll och jobb, alskar mitt jobb och de kollegor jag har så varje tisdag skulle jag behöva minst 20 timmar extra på dygnet bara för att kunna varva ner när jag kommit hem. Jag får sån energi och alla är på så gott humör att det verkligen smittar av sig. Eftersom Mannen min jobbar så tar min älskade mamma hand om William och lilla pytte, vad skulle jag göra utan henne ? 
 
Påskafton går i födelsedagfirandets tecken då mamma fyller år så här ska göras en riktig kalkonmiddag med alla dess tillbehör, höst middag.... kanske men vad gör det när det är så gott.
 
Det välkända plurrandet från kaffekannan kallar på mig , dags att duka fram fika 
 
må solen skina över er 

Liknande inlägg

Till top