Ibland när man vant sig, blir det inte som man tänkt........

Familjen / Permalink / 1
Något galen men ganska charmig skulle jag ändå vilja påstå att jag har ett logiskt tänkande. Allt är inte alltid vad de ser ut att vara och ta inget för givet osv. 
 
Dags för ett Nupp test på tvillingarna i torsdags, nervöst jag kunde inte riktigt sova på natten. Ni som fått barn innan vet att man bara längtar till ultraljuden för att få se vad som finns i magen - spännande. Men den här gången var jag bara nervös - vet inte om sköterskans : pga av din höga ålder kommentar spelade in ( jag har fortfarande ett ont öga till henne).
 
Det skulle visa sig att min oro och nervösitet hade en mening. Tvilling 2 levde inte längre medans 1:an helt ovetandes snurrade runt som om den var mitt uppe i en breakdance tävling.
Man märkte att läkaren tyckte situationen var jobbig, ja det gjorde ju givetvis jag med, tyckte det var orättvist att utsättas för så många känslo spel som varit under dom senaste veckorna från att få en chock över graviditet över huvudtaget till att bestämma sig för att jo men vi fixar det här - till att få veta att det är tvillingar ...... magont och rädsla för om man klarar det ( vilket man givetvis gör, man har ju några år på nacken med blöjbyten och vällingblandare) till att verkligen se fram emot det häftiga med två och till slut är vi tillbaka på en.
En tuff berg och dalbana det där.
 
Det jag ångra mest var att vi berättade för barnen, ja dom store förstår väl men 3- åringen är ingen lätt match som känner att vi måste ha samtalet om varför jag nu bara 1 bebis i magen och om jag inte kommer se ut som den jääääättteee stora på mc donalds( kvinnan i fråga var hög gravid med tvillingar. Vad säger man ? Ingen fara vännen din mamma kommer bli tillräckligt fet ändå? 
 
I övrigt har den lataste i familjens vrå slingrat sig utan för dörrarna (min man) så eftersom jag är barskrapad på vuxen sällskap denna låååååååånnnnnggggga fredag så bestämde jag dejt med tvättstugan och på fullaste allvar , det MÅSTE FINNAS OLYCKSFALLS FÖRSÄKRING MOT TVÄTTBERG SOM ATTACKERAR!!!!!
Jag Har sällan varit så rädd i hela mitt liv men efter att långsamt lugnat ner tvättberget insåg vi att halva tvätthögen tillhörde familjens kära 16 åring och efter att ropat ner henne i källarn och högt deklarerat att så mycket onödig tvätt i veckan är oacceptabelt så blev det bestämt att fröken 16 är gammal nog att börja tvätta sina kläder själv from söndag =) 
Kan riktigt se hur detta kommer att gå från stolthet till pust och stön ..........
Kommer ihåg jag börja hjälpa till med tvätt när jag var ca 11-12 år hemma, strök gjorde jag med och pappa skrattar fortfarande gott åt att jag klagade över att 80-talets kalsonger hade en bula fram till inte gick att stryka bort. Själv dör jag långsamt när pappa drar den historien vid en liten middag eller annat.
Och dö långsamt ska jag fortsätta med just nu eftersom jag i ett svagt ögonblick ( jag lyssnade väl inte ens) lovade barnen att få titta på lets dance.
 
Minnes anteckning till mig själv: var mer uppmärksam för att slippa utsättas för plågsamma mammaförsök!!!
Thingeling och glad påsk och sånt trams
 
 
#1 - - mimmi unell:

Samma sak hände mig. Att tvilling 1 dog och att tvilling överlevde. Jag fick gå graviditeten ut. Med båda bebbarna i magen. Det var ingen fara för mitt liv annars hade dom nog satt igång mig i vecka 26. Jag gick i 2 veckor innan det upptäcktes att det bara var 1 tvllling kvar. Men en natt på bb vart det och 2 st sprutor får att lungorna skulle bli mognade fortare. Om förlossningen skulle gå igång för tidigt. Men sen i vecka 37+6 kom Felicia och Dennis till världen. Felicia sitter just nu och bråkar med syrran, och Dennis sitter och tittar ner från himlen. Visst det är jätte jobbigt och Feliciias dop var det jobbigaste jag gjort i mitt liv men det var också en chans att säga godnatt och adjö till Dennis. Och än idag 8 år senare så finns der stunder där jag tänker och undrar hur livet hade varit med 3 barn, men det är skönt attt bara 2 st också.

Svar: Usch Mimmi det hade jag inte en aning om men, kan förstå att det ännu känns jobbigt, nu är jag tacksam att detta hände i 13:onde veckan.
Linda Hallberg

Liknande inlägg

Till top