Latte mammas dag

Familjen / Permalink / 0
Ensamhet, egentid osv låter idag i mina öron som lyxkryssning i andras, jag njuter gillar och bara ha mig själv (och pytte ) att tänka på. lite göra de som faller in osv. Därför blir man ibland lite likt ett barn när det står VAB på schemat och vill lägga sig ner på golvet och gråta en skvätt och hoppas att det ändrar sig bara man kan klämma in en riktigt stor krokodiltår. Dock blir det ju inte så utan en dag med snorpapper, hostattacker osv. Min stora tjej påminner lite om en man när hon e förkyld eller kanske tom någon som borde jobba på dramaten. När man tittar på henne så ojas det och man kastar huvudet bakåt för att riktigt visa hur sjuk man e och man kan inte ta ett steg själv för ojojoj va sjuk man är. När man sedan är upptagen med annat och ägnar tösen noll i uppmärksamhet, tja då e de inga problem att ta ett danssteg eller två på rummet man kan till och med sjunga en ton ellr två dock låter hon som en kraxande kråka och mina öron blir lidande.
 
När man e hemma och sjuk så brukar man få skämmas bort med fika eftersom det ofta resulterar i apoteksbesök med mediciner och så även idag så expresso house fick de bli, ska väl inte sticka under stolen att detta passade mig alldeles utmärkt med en latte paus mitt i allt.
 
Ett bvc besök fick det oxå bli idag och pytte lille hade tagit sig ännu mer i vikt och har nu nåt 4300 g 9 veckor gammal, jag är fullt medveten om att hon inte e stor och kan inte låta bli att titta lite surt på bvc tanten när hon säger : Nu börjar hon snart likna en bebis!
Jag tittar på henne och hånler och tänker jaha och vad va hon innan då? Så onödiga kommentarer som jag hört med alla mina barn och kan inte låta bli att undra om de säger likadant till prematur födda...
 
Dags att ta hunden på ytterligare en tur och de måste se roligt ut när vi går tillsammans i regn och rusk, hunden Molly är alltså livrädd för vatten vilket gör att hon drar hemmåt och jag står och sliter åt andra hållet. Folk runt omkring måtte tro att det är jag som borde gå en lydnaskurs istället för hunden. 
 
sen låser vi dörrarna för idag njuter av koppen och doften av blöt hund 
tjofräs

Liknande inlägg

Till top