Vad pratar barn med varandra om egentligen ?

Allmänt, Familjen / Permalink / 0

Vindarna viner runt knuten, det är andra kvällen den här veckan som blåsten slår sig fram. Dom sista åren tycker jag att stormarna är ett kännetecken att hösten är här på riktigt.

Jag måste bjuda på den här mysiga bilden som är tagen i södvik på väg hem. 

Alla vackra färger och när jag kör här blir jag alldeles varm och trygg i kroppen. För jag vet att jag är på väg hem, mitt hem.

Efter en mycket lång dag med siffror och matematik var det skönt att höra tjejernas hejjar-rop i dörren då visste jag att jag bara hade en timme kvar. Det är mysigt att sitta och arbeta samtidigt som man lyssnar på deras skvaller som dom hört och upplevt under dagen. Men just den här dagen önskar jag kanske att jag lyssnat på musik !


Wendela utbrister mellan skratt och tårar 

Isabelle "annas" pappa har döpt sin snopp till Bertil ! 
Nu tjuter isabelle med i fullt skrattanfall och ropar på mig 
- mamma hörde du " Annas" pappas snopp heter Bertil

- ja de var kanske inte porrigaste jag hört svarar jag.
Men inom mig så tänker jag, fan hur personliga saker delar dom med varandra ? Har jag sagt nåt sjukt för att skoja med tjejerna nån gång ( förmodligen, mamma säger jämt att jag lär dom massa skit)
Heter " annas" pappas snopp verkligen Bertil ? 
Vad ska jag säga den dagen jag tar i hand med "annas" pappa?
- tar bertil oxå i hand ? 
- trevligt att träffas, ja pga av bertil blev det lite stelt tycker jag ......

Äh som de kan bli när barnen snackar!

Nä jag går och lägger mig och försöker glömma Bertil.

Liknande inlägg

Till top