Planering, sjukhus och stulna registrerings skyltar

Familjen / Permalink / 0

Ja livet på landet och långfärd till närmsta storstad.

Måste säga att jag älskar det.

Igår var jag och pytte på sjukhuset för återbesök för min fot som jag skadade i somras.
Den hade fortfarande inte läkt och no high heals för hallberg på ytrerligare 4 veckor.

Nån stans i samma veva blev min registreringsskylt fram på bilen stulen och jag ska väl inte påstå att jag i dagsläget är en speedy på att ordna saker......
Men igår fick jag tummarna loss att ordna en temporär gul skylt.
Här trodde ju faktiskt att man tryckte ut en ny skylt i nån gul skitplåt av nåt slag.
Men nä, helt seriöst var det en gul pappskiva som dom skrev mitt reg nr på med tusch!
Känns som att jag hade kunnat göra en själv hemma ......

Sirenen var inte lika road på polisstationen, de var lite brist på poliser i hennes tycke.
Vet inte om hon föreställde sig värsta tjuv och polis leken därinne.

Pytte fick bestämma dagens lunch och dagen till ära var hon sugen på ikea.
När vi kom in sa jag : vi måste hitta en vagn till dig pytte
- vafför då?
Jag orkar inte jaga dig.....
Vi hittade en sån där liten vagn som man fäster dom gula kassarna på och pytte vill stå upp med ryggen mot mig.
När vi börjar gå in 
Ropar pytte:
Nu är JAG hääääär! Som om det var någon pressrelease på pytte.
Ca 20 personer vänder sig om och log men gissa vem som var överlycklig över uppmärksamheten.

Munnen hade värsta mun diareen och prata hon inte med mig var det andra kunder, personal eller städpersonal.
Frågorna haglade ut ochdom flesta svarade obesvärat på hennes frågor om inköp namn ålder, varför dom städa, om det var äckligt när det lukta bajs osv.
Så upprepade sig genom varenda affär. Jag lovar hon skulle bli en ypperlig journalist.

Hon var väldigt tyst på vägen hem och roade sig med en efterlängtad napp.

Vi gjorde ett par rejäla fynd igår som gav mig inspiration att starta ytterligare en blogg. Du är välkommen att läsa den här

Bjuder på en halvtaskig bild på pytte när hon klätt ut sig till poppy i trollz

Liknande inlägg

Till top