Ett långsamt farväl.....

Allmänt, Familjen / Permalink / 0

Söndag och jag känner hur morgonljuset försöker tränga igenom mina tunga ögonlock men jag vill inte vakna.......

I famnen på mig burrar hon in sig mumlandes men ännu sovandes. Jag lägger min hand på hennes ljusa hjässa, jag behöver inte öppna ögon för att veta hur hon ser ut. Brevid henne ligger hennes bror och sover tungt. Vår sista morgon i samma säng på fjorton dagar. Jag kniper ögonen hårdare och vill inte att det ska vara morgon, inte än .....
Bara en stund till men ljudet från köket talar att tiden är ute och det är dags att säga hejdå ..... för denna gång.

Jag vet att det är okej men ändå är det tokigt jobbigt varje gång och jag blir en irriterad själ ett par timmar ..... 
Istället på att fästa tankarna på det som är mysigt och bra.

Igår fyllde PYTTE 4 ÅR! Galet! Jag skulle väcka henne och sjunga med frukost på sängen. Så blev det inte utan istället vaknar jag utav att en liten kropp slänger sig över mig och ropar :
- nu händer det mamma! Jag fyller 4 ! 
Grattis slänger jag ur mig lite lagom skrämd och rejält yrvaken mellan dröm och verklighet.

Men snabbt upp och på med kaffe och fram med frukost, hämta syskon.
Skulle hämta paket men de gjorde hon själv.
Jag skulle även ta en fin bild men hon var mer intresserad av innehållet i paketen 

Eftersom jag fortfarande var sjuk så tillbringades mesta delen på soffan men en marängtårta fick jag till och önskemiddagen som bestod av köttbullar med mos. Tack för att 4 åringar inte har några större krav.

På kvällen samlades vi alla jag, mormor och barnen. Pratade och skojade för att sedan avaluta med Gåsmamman ( jag är beroende av denna serie).

Efter jag lämnat småttingarna och mormor på tåget.

Så blev det storstäd och byta ut sommar blommorna mot lite höstigare look i krukorna

Har inte en aning vad dom där bärblommorna heter men de ger en vinter känsla tycker jag. Planteringen får hjärnan att gå på högvarv och jag inser hur lätt det är att tänka på det man saknar eller saker man kanske inte alltid är nöjd med. Men just där och då kom tacksamheten att jag befinner mig precis där jag ska vara. Och allt kommer att komma tillbaks sinom tid. Även om jag längtar kan jag inte focera men jag kan stanna upp och reflektera här och nu och känna kärlek till det.

Dessvärre kom en spegelbild i mellan och jag insåg att massa gråa hår flyttat in i min  kalufs på huvudet.
Så det fick ju bli en höststädning på mig själv med 

En härlig dag som avslutades med söndagsstek och bingolotto........

Ingen fejkvinst denna gång, jag kryssade allt rätt 
😜

Kram på er♥️

Liknande inlägg

Till top