Elaka mamman

Allmänt / Permalink / 0
Vi har varit inne på det här med små barn små bekymmer och stora barn stora bekymmer .......... Wendela är en tuff tjej med ett enormt stort älskvärt hjärta och kan charma vem som helst på denna gjord. Men hon kan även vara det barn jag letar efter ångerlappen på. Det senaste året har vi haft diskussioner om att färga topparna med färgbomber. Jag har stått på mig att du får bli äldre, det är inte bra och färga håret och du som har så vackert hår behöver inte färga det. för några dagar sen deklarerade hon att nu var det dags för hon hade blivit äldre och håret var inte längre lika ljust som det brukade , skjut mig ! När jag hör mig själv säga okej ! Vi hade planerat in den stora händelsen igår men jag hade en tjej som behövde utbildning och sa ktill Wendela vi får skjuta på detta en stundoch givetvis var kl ganska mycket och jag fick skjuta upp det till idag. Nu förvandlas hon ....... ojojoj , dom här barnen vet att man inte säger olämpliga saker till vuxna men den här tjejen är smart och i ca 30 min tog jag emot snaps på "fuck you" fingrar på egengjorda emojies. Jag kunde å andra sidan inte låta bli att provocera henne så jag svarade på vart enda ett : Jag älskar dig. Tror jag vann striden till slut när hon somnade hos mig i soffan. men jag skulle fortfarande kunna ge mig själv en örfil för jag låter henne färga håret. Va e det barn idag ???? Varför har de så bråttom att växa upp? Jag får anfall så fort jag ser 11-12 åringar som sitter hos nagelbyggarna och gör naglar. Det är helt vansinnigt och färga håret osv, man förstör håret, man förstör naglarna.... enough said!! Jag tror min hjärna börjat läka lite grann. Utmattningssyndrom skadar ju nervtrådarna och under ett par års tid har jag inte haft några drömmar men på senare nätter har jag alltså börjat drömma igen. Jag har lite svårt att skilja verkligheten från drömmen. I natt drömde jag att jag lånat ut min bil och när jag fick tillbaka så var den som ny invändigt glänste och var så ren. Amen gissa vad besviken jag blev när jag satte mig i bilen och insåg att det bara var en dröm!

Liknande inlägg

Till top