Påskfirande .........

Familjen / Permalink / 0
Dagen började ganska bra, kaffe och telefonsnack mellan himmel och jord samtidigt som man i full färd bakar scones till morgonens frukost.
Nu låter jag som en sån där helylle mamma som älskar och baka men nänä sanningen bakom baket var att jag trivdes alldeles för bra i min pyjamas för att byta om och köra till affären för att köpa bröd och därför är scones ett bra alternativ och gott dessutom.
 
Vid frukosten börjar vi diskutera påsken och varför man firar den, jag börjar genast skruva på mig eftersom jag inte gillar traditioner särskilt mycket men får genast dåligt samvete, när min äldsta dotter beklagar sig över att vi inte målat ägg eller gjort påskris. Jag hade ju inte ens gjort påskmat och tänk när den ungen var bebis brukade jag titta på henne och undra hur hon skulle låta den dagen hon började prata.
 
Ja de kan man väl i mellanåt bittert ångra idag .............
Men för att återgå till konversationen så Gick jag med på påskmiddag om vi åt kyckling för jag tycker det andra är julmat och lamm tar jag inte i min mun om jag så skulle få betalt för det ...urgh kofta lixom(klöks)
Ungarna nöjda och mamma nöjd!! Är faktiskt tacksam för att de glädjs med det lilla.
 
En tripp till affären fick det bli för att inhandla fågeln som skulle tillagas till middag och tänka sig där tog jag ännu ett vuxen poäng genom att ansluta mig som willys- pluskund. Ja innan jag gjorde detta var jag ju tvungen att diskutera det med en vän om det var krångligt osv men för att citera henne så sa hon " du behöver inte vara rädd det var enkelt och jag var oxå rädd i först ( läs det väldigt ironiskt) 
 
eftermiddagen gick i matens tecken med fetvadd i öronen eftersom nu barnen tröttnat på varandra och haft lov för länge så kan man ju inte vara vänner längre än fem min bla kommer min mitten tjej fram till mig så säger hon :
Mamma är jag dum ?
-Nä, det är du inte 
Är jag en jävelunge ?
-ibland när du hittar på saker jag inte gillar (vi ler mot varandra)
- är jag ett tjockhuuuuvve då?
Nä Wendela, var får du detta ifrån ?
- Isabelle säger att du tycker detta om mig 
Snälla ni vill ni bråka och tycker det är mysigt  så var så goda men håll mig utanför tack!
 
Var får dom allt ifrån? men bara minuterna senare hörs välbekanta skrik från ovanvåningen igen, jag återgår till maten.
Mannen tittar hem efter sin körning och jag är väl tacksam att slippa vara barskrapad på vuxensällskap när kvällen kommer men han får gärna ta en dusch först fy satan va illa han lukta.
De tyckte nog William oxå som bad sin pappa sätta på vattnet till badkaret.
 
Kvällen fortsätter med tjuriga ungar, fångarna på fortet och en mamma som funderar på att skruva fram kl så att den blir så pass mycket att jag kan säga att det är läggdags men har en känsla av att tvn skulle tjalla på mig
 
tjingeling
*tänk att jag brukade titta på henne som bebis och undra hur hon skulle låta när hon prata*

Liknande inlägg

Till top