Nocco glass och dryck, hiss eller diss

Familjen, Tänkvärt / Permalink / 1

Det verkar som nocco dryck och glass blivit en fluga bland många, så även mina stora tjejer.

Jag små läste lite innehålls förteckningen och kunde konstatera att den innehöll koffein. Det gör ju även coca cola! 
Jag blev osäker på om det är en hiss eller diss på att uppmuntra? Så jag kom på en genial ide. Kolla im du får köpa den? Det är ju som så att det finns åldersgränser på de mesta i Sverige idag.

Nu har den stora köpt 2 drickor under dagarna 2 och jag vet inte om jag borde lita på kassörskan här.
Så hur ser det ut ? Är NOCCO dryck okej för våra tonåringar? 

Jag själv har smakat glassen som var vansinnigt god, en frusen pin'a colada! Mums helt enkelt

Men att att uppmuntra energidrycker till barn är inget jag vill medverka i, konskvenserna kan ju vara livshotande.

Socker är heller inte bra men där är jag mer lättövertalad 
Så här så vår kvällsfika ut till idol ikväll

#1 - - Hanna Karlsson:

Kolla om Noccon är koffeinfri. Det finns koffeinfria varianter. Är den det så är det okej för barnen att dricka. Däremot så är det inte bra för barn att dricka koffein. Särskilt inte de mängder som är i dessa drycker. Hade en diskussion med min äldsta grabb igår om just koffein och energidrycker. Han är snart fjorton.

Svar: Hej och tack för ditt svar, har googlat och fördjupat mig i ämnet lite och vad jag förstår finns hungersdämpande ämnen även i de koffeinfria så här hemma är nocco inte tillåtet.
Halle

Liknande inlägg

Till top