En fantastisk Tisdag....... eller nåt

Familjen / Permalink / 0
Morgonen börjar bra, alla går upp i tid, ingen bråkar och alla hjälper till. Detta tillhör inte vanligheten i den här familjen mearn man är tacksam för dom dagarna när dom trillar in. Dock vara inte denna lugna morgon i all evighet.
Det har precis varit påsk och mannen har på nytt lämnat hemmet så det är viktigt att ALLT  fungerar och det gör det fram tills vi kommer på dagis !!!!!!!!
William skuttar glatt in men när nyckel ska vridas om i tändningslåset HÄNDER INGENTING och då menar jag inte så mycket som ett klick. Under en tyst minut förbannar jag min man, för visst är det väl hans fel att bilen inte startar ? Ringer den ende som jag vet att jag kan ringa kl 8 en tisdag morgon men NÄÄÄÄÄÄÄÄ då va väl hennes telefon avstängd och jag möts bara utav en hennes kvittriga röst på telesvar - aldrig har den varit så irreterande som just då. 
Ut på parkeringen och ragga upp en pappa! För sånna har väl startkablar, typ alltid men inte denna underbare själ men han körde gärna hem och hämtade ett par och kom tillbaks och för en kort sekund när jag tittade på honom tänkte jag 
- du är absolut inte min stil men just nu är jag villig att rösta för månggifte i Sverige för en sån som du skulle jag behöva, i allafall tillgänglig i handväskan eller nåt.
Nåja min räddare i nöden kom tillbaka med startkablar (vilket jag skulle behöva vid den tiden på mig själv eftersom jag var sönderstressad och väldigt försenad) .
 
Bilen startar och i väg med resten av barnen till skolan, hämtar upp min mamma och måste nu köra och tanka eftersom bensinmätaren hänger läpp kör mot macken och tankar.
 
Alltså gissa .........
 
BilJ'VLEN startar inte igen!!!!!!! Vart var nu min nye pappa jag hittat ??? provar ringa min gode vän som kvittrar så där jävla nöjt när hon svara i telefon.
Eftersom hon är min ängel kommer hon direkt och hjälper mig.
Dock fäller hon ett par dåliga skämt det absolut inte är läge för vilket gör att jag för en stund funderar på att koppla startkablarna på henne så hon skulle se lite så där halvsprängd ut med brinnande hår tesar ......men nä det går ju inte , jag beundrar henne för att hon står ut med mig när jag e som värst. hon är undebar helt enkelt så jag fortsätter snällt att sätta startkablarna i bilen. 
 
Och den startar  tjoooohooo  lyckan är total men inte långvarig 
Kör en runda för det har jag ju tid med en tisdag morgon när man precis varit ledig en vecka ......
Kommer hem, väntar en stund och äter frukost ....ska starta bilen igen ....den är DÖD IGEN 
 
Har ju fortfarande inget nr till den där pappan så jag ringer min räddande ängel igen som hämtar alla barnen från skola och dagis.
Fantastiska kvinna.
 
Resten av dagen har gått ungefär i samma stil, lagar mat men slår ut mer än hälften i vasken osv 
Tycker vi kan reklamera den här tisdagen för jag hade bättre saker för mig än en död bil, räddande änglar och bra extra pappor
 
tjing

Liknande inlägg

Till top