Jag tror jag har blivit vuxen....eller nåt

Familjen, Tänkvärt / Permalink / 0

Inte vidare bra på uppdatering märker jag ......

Men så är det när hjärnan och kroppen febrilt letar efter det "där" 

Vad är det "där" och hur kommer man dit? Någon slags inre ro med balans och harmoni.
Men jag tror jag upptäckte ett nytt vuxen poäng i natt. Jag befinner mig just nu en bit utanför civilisation eller åtminstone räknar jag inte åkrar till det.
För några år sen njöt jag av bilarnas bullar, massa människor och helgerna partydunk utanför mina fönster. De var trygghet och en känsla av närhet.
Men i natt satt jag ute och tittade på stjärnorna och njöt av mörkrets tystnad i total harmoni. De e väl ändå vuxen poäng? Tänk att det faktiskt skulle ta hela 38,5 år för att vara exakt och komma dit! Jag Linda som i hela mitt liv varit mörkrädd och sällskapssjuk till tusen.
Jag blir ta mig fan lite stolt.

Idag har varit en totalt asocial dag, funderingar på framtiden och vad den ska bära med sig. Känns som jag stått och stampat i min lilla grop för länge och det är dags att ta tag i verkligheten.
Om det är Isabelles välmående som ökar med pyttesteg varje dag eller mitt eget de vet jag inte...
Känns som att sista biten skulle göras med en rejäl knuff i ryggen.

Liknande inlägg

Till top