Varför Öland?

Familjen, Tänkvärt / Permalink / 0

Den frågan stöter jag på flera gånger om dagen....

Så jag tänkte besvara den här......

I flera års tid har jag velat bort..... långt bort och för 9 mån sen förstod jag att det var bort från mig själv jag ville.

Jag mådde så fruktansvärt dåligt men satte upp en fasad mot omvärlden. Jag tror inte ens mina närmaste än idag förstod hur illa det var.

Under en samtals kontakt fick jag höra att du måste göra en personlig resa. Jag fatta ju inte först om det var en charter resa på 14 dagar jag skulle göra eller kanske en lång weekend.

Sen kom skilsmässan, sen kom Isabelle och då kom tankarna på den där jävla resan igen. Miljö ombyte.
Jag var slut i kropp och själ sedan innan men insåg att min dotter stod i min båt, hon mådde som jag. Det innebär att jag visste vilka farligt fula tankar hon hade i huvudet. Dessutom vågade hon uttala dom högt.
JAG Vill dö!!!!

Miljö ombyte och åter Miljö ombyte. Bryt spiraler tvinga bort summa tankar.
Tack vare en fantastisk vän på Öland, som kommit att på kort tid blivit en av mina bästa så var det möjligt för oss att göra dessa resor under våren. Till en början var det just weekend resor det var menat.

När sedan Isabelle börjar uttala högt att hon ville flytta att hon måste få börja om, då insåg jag att den lilla 12 åringen var 100 gånger smartare än sin mamma! 

Hon förstod vad den personliga resan var! Jag började förstå min egen stress när vi hamnade i Skåne. 

Vi behövde ett permanent brytande av gamla vanor och rutiner.

Mitt jobb kan jag börs med mig var helst jag går så det band mig inte kvar, det ger mig frihet.

Många har sagt du är Stark! Men vet ni jag är skiträdd och exalterad på samma gång.

Skiträdd för att krascha psykiskt igen. Exalterad över det nya och för en gångs skull packa upp livets ryggsäck och kasta det jag inte vill bära med mig.
Exalterad för att kanske kunna umgås med människor under längre perioder igen utan att bli utmattad.
Exalterad över någon gång kunna hantera nya intryck som en normal människa utan att bli sängliggandes i 2 dagar.

Öland är vår naturmedicin utan kemiska substanser. Det krävs mod och självinsikt att bryta det gamla.

Jag är rädd för det nya men är mer rädd för det som kunde blivit om varken jag eller Isabelle fått hjälp.
Och ner ska vi aldrig mer.

Ölands natur och lugn är vår medicin, ingen stadsstress inga dåliga minnen utan nytänk och skapande.

Don't dream your life, live it

Liknande inlägg

Till top