Från 3 till 5 jag ska befolka världen

Familjen / Permalink / 0

Visst är det märkligt hur allt kan gå precis tvärtom mot vad du planerat.

Jag skulle resa se världen leva glitter och glamour och aldrig bli vuxen, nåja det sist nämnda har jag väl någorlunda hålt fast vid.

På min bröllopsdag för ca 3 års sedan så hade min älskade farmor skrivit ett tal till mig Låt mig citera några rader 

" Linda det känns som det inte var länge sedan vi satt och sjöng i solen när du var liten, det känns som det var igår du pratade om att du var den som aldrig skulle gifta dig och skaffa barn men livet har sin egen vändning och här står du nu nygift med två fina flickor och en pojke"

Till mitt försvar har jag bara en sak att säga : Farmor borde någonstans sedan 1978 lärt sig att jag är full av skitsnack !

För att gå vidare med att just jag är full av skitsnack så kan jag väl säga att jag efter flickorna absolut inte skulle ha fler barn, men då fick jag en liten kille. Och efter honom var fabriken defenitivt stängd och skylten med: stängt pga totalrenovering var fast satt, då har världen mage att släppa en ny författare som skriver om det bästa tantsnusket i historien, nämnligen 50 Nyanser! Och jag har läst varenda sida i 3 böcker varit kåtare än på många månader och började se på mannen min med nya ögon . Kan säga det gick hett till där ett tag. Men eftersom brillajanta jag haft en lunginflamation och ätit bredspektrum så hade skylt jävel "stängt pga totalrenovering" åkt ner och regionerna ner till var tydligen helt redo för ännu en graviditet!!!!!

Va gör man tänkte jag efter några tårar, jag har ju lyckats hyfsat med de andra det kan jag väl göra igen. 1 Liten till tar väl inte för stor plats.

Efter ett snabbartat beslut om att behålla kom ett ännu snabbare inbokat kub- test och titta på liten i magen och säkerhetsställa att den var frisk och allt det där pga min höga ålder som hon så fint sa på sjukhuset (ja alltså jag har ett ont öga till henne fortfarande). Men här kommer nästa chock för jag väntar väl inte en utan 2BARN!!!

Det blev mitt projekt att befolka världen och många gånger tänker jag kunde de inte ha valt någon annan ? för jag bär väl ändå icke fullt ansvar för detta själv ? 

Fast jag vet att dom är söta underbara och jävliga på en och samma gång så måste jag eventuellt för familjens bästa bygga ett madresserat rum där mamma får bo i perioder ...........

Liknande inlägg

Till top