Ett dag närmare 2014

Familjen / Permalink / 0
Igår frågade min man mig, vad blir bättre 2014 tror du ? 
Va ska man svara på det? Mer än att förhoppningarna är att det inte blir värre än detta året. 
Visst har det funnits ljusa stunder även i allt som hänt. Någon klok människa sa till mig en gång att när något tråkigt händer är dom tillfällena vi lär oss något nytt om oss själva eller världen runt omkring. Man lär sig att inte ta allt för givet. Ja de kloka orden kommer jag ihåg men jag har fan i mig glömt vem som sa det ;)
 
Men jag har mycket att tacka för när jag ser tilbaka på året som har gått och jag kan vara dålig på att ge människor komplimanger eller visa min uppskattning.
Så om man nu ska ha förhoppningarna på att skapa ett bättre 2014 kanske man skulle använda dom sista timmarna av 2013 till att visa sin tacksamhet och uppskattning till saker och och människor som finns runt omkring.
 
Jag är tacksam för att jag till slut fick reda på hur sjuk min pappa var så att jag kunde ta tillvara på den lilla tid vi skulle ha tillsammans. Jag är tacksam för den människa du hjälpte mig att bli. Tacksam för att du inte bara var min pappa utan även vid tillfällen när jag behövde det kunde vara min vän och låta mig få gnälla på livets skitöden trots den smärta du själv bar på. det enda som jag skulle vilja ändra på var att få spola tillbaka tiden och faktiskt talat om det för dig personligen.
 
Min mamma, jag är tacksam för all hjälp du gett mig under året som gått jag vet att det varit smärtsamt för dig att se mig som en helt främmande människa i mellanåt. precis som med pappa är jag tacksam för den människa ni fick mig att bli, ni har gett mig enorm inre styrka.
 
Min Kära storebror vi har varit som hund och katt genom livet, lika tjurskalliga och envisa men när det behövs sträcker vi verkligen ut handen tillvarandra. Jag är så otrligt glad att du äntligen kommit in på en bana i livet som i nte är bara massa taggar att trampa på. jag är tacksam för våra kaffestunder med skitsnack om allt mellan himmel och jord.
 
Älskade barn, jag är så tacksam för att jag fick möjligheten att få er ni har var och en skänkt så mycket glädje och kärlek i mitt liv. Jag har alltid sagt att ni är min tro hopp och kärlek. Och lilla pytte fortfarande så lite och så ovetandes om den styrka du gett mig att ta mig vidare efter morfar, en riktig livlina.
 
Mina kära vänner tack för att ni finns och har orkat lyssna genom detta året, vågat påpeka mina brister för jag behövde höra dom. Många utav er behöver inte finnas vid ens sida varje dag men vet vi alltid var vi finns.
 
Och tillsist men absolut inte minst Tack älskade man för du har nog fan inte haft det lätt med en bitterfitta till fru. Men är otroligt tacksam att du inte valt varje strid med mig , jag vet att du inte alltid har vetat hur du skulle vara eller vad du skullat säga men jag säger de igen det är lättare att bli förbannad och ledsen på någon man älskar, det är så mycket lättare att både förlåta och gå vidare med någon man håller kär. Och jag älskar verkligen dig trots att du är en skitstövvel ibland men du är MIN skitstövel
 
De är så jäkla lätt att fastna på det negativa, men man får inte glömma att ta sig en funderare ibland och se det goda som kommit fram oavsett om man förlorat någon eller gjort ett felaktigt val, för just valet gjorde man av  en anledning som kändes rätt just då och de e faktiskt mänskligt att fela, man får lov att börja om ......säkert har du som läser detta känt så någon gång att när man står inför ett felaktigt val är vi mer bekymrade över vad omvärlden ska säga än att koncentrera sig på vad som kan bli bäst för en själv!!! Nä skit i omvärlden säger jag ! spring fram hoppa och lev det värsta som kan hända är att du får lite skrapsår på knäna ibland.
 
Och nyårs löfte vi gör för att bryta dom efter en vecka .....VARFÖR ENS HÅLLA PÅ?
Nä i år skiter jag i det där och säger istället 
2014 skall jag 
förälska mig lite mer och oftare 
tillåta mig själv att vara lite egoistisk, säga nej till andra för att säga ja till mig själv 
Forsätta vara impulsiv fast inte längre dumdristig och dåraktig 
äta gott när jag känner för det 
och slutligen ha ett fantastiskt år med alla när och kära 
 
Gott nytt år 
 
Ps nästa år ska jag fota mer och dela med mig här :) Ds 
 

Liknande inlägg

Till top